vrijdag 8 december 2006

Ko Phi Phi na de eerste duiken

Een ontzettend toeristisch eiland.
De Lonely Planet (sept. 2005) rept nog over enkele hotels en een aktie van de overheid om het eiland ordelijk in te richten en op te bouwen. Niets van dat alles: revolutiebouw van het ergste soort. Alles aan elkaar gebouwd, van goudwinkel tot cd-shop tot massageshop tot etc vul maar in en veel kroegen. En de hele dag tot 's avonds laat hoor je het geluid van bouwen, lopen mensen met betonijzer en zakken cement op draagkarren door de straten, etc.

Gisteren bij aankomst aan de rand van het strandje gezeten. Vreemde gewaarwording: 2 jaar geleden kwam hier een golf van 2-3 meter hoog ineens om de hoek (het is een baai tussen hoge karsttoppen) en pletterde op het strand. En nu zit ik hier... niets meer van te zien. Hoewel, vlak bij mijn hotel (300 m verderop het binnenland in) wonen mensen in golfplaten huizen. De have-nots denk ik.
Ik heb een prima bungalo, geheel prive want op het gehele rijtje is er niets verhuurd. Het eiland is nu 50% vol, het seizoen moet nog beginnen.
Bij aankomst gisteren gelijk de duiken geboekt en vanochtend was het zover. Naar 2 eilanden vlak ten zuiden van KPP: Maya Corner en Bedi Nok. 2x 60 minuten op maximaal 17 meter, was ff wennen maar de tweede was al een stuk beter (rustiger).
Gezien o.a.: schildpad (3, waaronder hele grote); schorpioen-vis (niet te zien tenzij je hem ziet -vrij naar Cruyff); 2 inktvissen; en... zeebra-haai! Die sliep gelukkig en ik heb hem niet wakker gemaakt. Je schijnt hem te kunnen aaien.
vraagje van Lex: hoe vaak?
Morgen weer 2 duiken o.a. naar een wrak

Geen opmerkingen:

Een reactie posten