zondag 3 december 2006

Dead end street

Je hebt wel eens van die dagen dat je denkt dat je briljant bent maar dan blijkt dat toch weer niet zo te zijn.
Ik wil naar Tale Noi, een groot vogelreservaat vlakbij Pattalung. Dus de bus genomen vanuit Hat Yai. Maar ooit een dagtrip vanuit Volendam geboekt naar Marken? Lukt je niet ! Wel vanuit Drachten, Maastricht etc. En omdat English-Spoken hier erg weinig is (yes yes yes als je iets vraagt) zit ik hier in een dead end street.

Terwijl het vanochtend zo snel ging: heerlijk thais ontbijt rijst/gestoomde groente in een restaurant dat als sprinkhanen werd overvallen door een bus chinezen. En daarna met brommer-tuktuk naar het busstation en nog geen 10 minuten later al hiernaartoe. Dus om 10 uur in dit dorp. Langgerekt en ondanks dat het zondag is druk. Scholen zijn open, erg veel kinderen hier dus alle dagen les.

Afijn we zien wel. Morgen naar Krabi daar is een mooi natuurpark heb ik gehoord van iemand. En dat ligt meer in de toeristenroute. Er staat wat over in de Lonely Planet (niets over Pattalung, nu weet ik waarom...)

Dus geen vogels vandaag, afgezien die in kooitjes zitten bij winkels en tempels. Dat het winter is kun je wel zien, weinig bloeiende bomen/planten behalve de flame tree. Een aantal mensen hebben een extra vestje aangetrokken. Koud! Ik zweet peentjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten