zaterdag 2 december 2006

Eerste dag in Hat Yai

De eerste volle dag. Ik begin al te wennen aan de warmte (27) en vochtigheid, en gelukkig was er ook wat wind vandaag dus best uit te houden. Eerst gaan ontbijten, na wat lopen kwam ik in een Indisch tentje met pannekoeken. De eigenaar zat met een grote stalen beugel om zijn been. Vanwege 'de bom van 16 september'. Op de hoek ontpoft, en hij had een splinter gekregen.
Er is in het centrum veel bewaking, vooral rond de echte ontaarde instituten als McDonalds en Pink Lady (massage plus...)

Daarna naar de VVV gelopen, die mij wist uit te leggen dat het stierenvechten buiten de stad werd gehouden. Vandaag!! 

Tuktuk geregeld, maar toen we aankwamen waren er wel stieren, maar geen mensen.
Geen vechten vandaag. Goed van de VVV zeg!

Na de siƫsta naar de Wat Hat Yai Nai gelopen, met een mooie liggende Boeddha.
Tijdens het fotoos nemen werd ik gewenkt door een gezin dat zat te eten vlak naast een kist. In de kist ligt de gestorven broer van de oudste man, hij wordt morgen verbrand. Nu zitten ze erbij en eten een goede maaltijd.
Ik mocht mee-eten en dat leverde een leuk gesprek op. Wat een leuke ontmoeting.

Terug met de TukTuk de stad in alwaar het feest is naast de McDonald, met zang, dans, muziek. De stad is mooi aangekleed met slingers, veel knipperende lampjes.

Morgen naar Pattalunga en Tale Noi. Tale Noi is een deel van een groot meer met veel vogels. In februari zijn er erg veel, maar nu misschien ook al. We zien wel, de reis is al een beleving op zich (met de bus).

We gaan nog even de stad in, met alle feestelijkheden lijkt me dat leuk.
De meeste mensen komen op de brommer, veilig met een helm op. De andere mensen die op de brommer zitten (1-3 soms 4!) hebben geen helm op...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten