woensdag 6 december 2006

Kho Phanom Bencha

Vanochtend gewekt door de school achter me. Kinderen komen binnen en groeten netjes de juf/meester. Daarna op het plein verzamelen, muziek&zingen en dan gaat de bel. Vervolgens ordelijk de klas in. Echt een land voor Wilders met deze normen en waarden. Hoewel hier ook nog wel moslims zijn maar veel minder dan in Hat Yai.

Er was dus gisteren wel een beetje feest, op het parkeerterrein bij de haven was eten, muziek en dans. Maar niet echt best, de dansjes hadden wel een soort choreografie maar de timing was meestal ver te zoeken. Was niet iets om lang bij te blijven zitten. Toch hebben de muggen me te pakken gehad dus dat wordt malaria of knokkelkoorts. We'll c.

Krabi is veel en veel toerischer dan wat ik tot nu toe gezien heb. Veel internetcafe's, guest houses en travel agency's. Maar verder niet veel aan. Dus daarom vanochtend een brommertje gehuurd om naar Kho Phanom Bencha National Park te rijden, 25 km verderop. Mooie watervallen en natuur was er beloofd. Maar ja het regent niet (droge wintertijd) dus de watervallen waren niet veel soeps. En over de vogels zwijgen we verder maar, de mooiste heb ik onderweg gezien ! Dus na een tweetal uren weer terug. Omdat de spieren toch wat stijf waren van de trappen gisteren er even een Thaise massage tegenaan gegooid. Gebeurt in een airco ruimte. En als een airco het doet dan gaat-ie aan op HOOG. Mens wat koud ik was blij dat ik buiten stond !

Hoewel Krabi aan de kust ligt en een baai heeft zie ik niets van tsunami-schade. En de vloedgolf bouwde zich juist in een estuarium op. Ook geen foto's of andere herinneringen. Misschien morgen, als ik op Ko Phi Phi ben.

Dan wat minder belevenissen neem ik aan, beetje duiken en op de aperots zitten tussen alle andere witnekken. Dus ook wat minder verhalen.

Groet uit een enigszins bewolkt Krabi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten