vrijdag 26 oktober 2007

Nabespreken

Vanochtend nabesproken. Binnen de leraren was een schriftelijke enquete gehouden naar de mening over de training. Op alle aspecten voldoende, ruim voldoende, excellent. Oosterse 'sociaal gewenste' antwoorden?

In de feitelijke bespreking bleek toch weer het verschil van inzicht in wat ik volgens de contactpersoon zou hebben moeten doen (software installeren, leraren enthousiast maken) en wat mijn opvatting als expert op e-learning gebied is (skipped details).

Er zijn zeker leraren echt enthousiast geworden en dan vooral de jongere en buitenlandse die afgestudeerd zijn in in het buitenland (usa/australie, etc). Die kennen al de verschillende uitingen van e-learning, hebben moeten werken met e-learning management systemen (Blackboard).
Dus er gaat zeker wel wat gebeuren in de goede richting. Maar de 'druk' wordt eenzijdig op de docenten gelegd die al overbelast zijn. Ik heb een lijst van 29 suggesties achtergelaten die opgepakt kunnen worden als acties. Stuk voor stuk dragen ze iets bij aan het verder invoeren van een e-learning omgeving en cultuur.

Afijn we zien wel, eerst vanavond officieel afscheidsdiner bij de Ping-river en inkopen doen op de Nightmarket hoop dat het lukt om de juiste dingen te vinden tegen de juiste prijs (tourist-area).

Morgen een bijzondere ceremonie van 8-13 uur bij een tempel in de stad, ik weet niet precies wat het is maar iedereen van de school is erbij. En ik dus ook.
Daarna inpakken en om 8 's avonds uur word ik opgehaald, 9 uur vertrek BKK.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten