zaterdag 13 oktober 2007

Aangekomen

Zaterdag 13/10, 16.oo uur
 
Wat een luukse met de business class reizen. Vrijwel alle rijen kun je langsgaan (en er stond een lange op schiphol, gingen 400 mensen mee.) Dan in de lounge alleen was draadloos internet niet gratis wat een tegenvaller was dat :-((
En veel meer beenruimte, lekkere stoelen die kantelen, attente bediening met champagne, keuze uit zalm en andere lekker dingen. Maar het blijft een eind (ruim 10 uur) op de terugweg 12 uur (prijsvraag: waarom?)
 
Op Bangkok na lang lopen (dat Suvarnabumi is wel erg groot) weer in de lounge, lekker ontbeten en gratis internet daar dus wel. Het vliegveld ligt midden in de moerassen er staat heel veel water in zuid thailand. Vanuit de lucht is het groen (rijst) of water, wel 70% van het oppervlak. Het vliegveld verzakt ook om die reden, binnen 5 jaar na de bouw. Ramen knappek uit de sponningen, oneffen landingsbaan, etc...
 
In Chiang Mai stond mevr. Sunee Borisoot, de docente van Far Eastern University, op me te wachten samen met de vertegenwoordiger van de PUM. Ik kreeg geregen bloemetjes omgehangen, tradionele groet. Er was gewapende bewaking op het vliegveld, maar niet voor mij. Men is bang dat Taksin terugkomt nu er binnenkort verkiezingen zijn.
 
Naar het hostel (redelijk maar minder dan afgelopen december), even douchen en toen wat gegeten en afspraken gemaakt over de werkzaamheden. Sunee lijkt me een gedreven docent die graag vernieuwingen wil realiseren. Maar wat betreft ICT geen enkel idee heeft wat er speelt, wat er kan, etc. Uitdaging 1.
Ze spreekt goed engels maar ik ben bang dat het met de rest van de docenten (totaal 25) minder is. Uitdaging 2. Hoeveel meer nog?
 
Maandag beginnen we met een introductie bij de directeur en een assessment van de situatie binnne FEU. Dinsdag ga ik dan voorbereiden en woensdag begint de ' introductiecursus e-leraning'.
 
Het weer is hier aan het verbeteren werd mij verteld: het regenseizoen nadert zijn einde. Maar het is bewolkt, 27C ofzo en vochtig. Net was er nog een forse bui, maar tot nu de enige die ik gehad heb. Het zal steeds meer droog blijven zegt mevr. Sunee.
Gelijk met haar besproken of ik het volgend met een vogelaar op stap kan gaan. Zij gaat dat regelen. Er zijn hier nu meer vogels dan afgelopen winter, toen we hier ook waren (blader maar terug in de verhalen).
 
Het pension/hostel ligt wel 5 km buiten het centrum (voor de kenners en op maps.google goed te zien: de muur is de binnenstad) dus ik heb al een taxi genomen voor 20 Baht om er te komen (40 eurocent). Kan eraf.
Ga nu ff een kapper zoeken om de zaak wat te fatsoeneren en dan richting chinese market om een lekkere snelle mie te scoren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten