dinsdag 23 oktober 2007

King Rama V dag: vrij vandaag

Maandagmiddag:
Fiets gehuurd en de stad in, eerst naar Thailand Treks van Hans Deckers maar die was er niet.Toen rondgefietst door het centrum binnen de muur en besloten naar een grote Mall te gaan net buiten de muur, richting mijn hotel.
drukdruk, thaien. In de kelder wel 40 karaoke hokjes gevuld met zingende groepjes, een herrie! 5de verdieping bowling en fitness workout.
Op alle verdiepingen winkels, meer dan in de Herestraat bij elkaar. Veel kleren, GSM, technische dingen. Maar ook veel etenstentje soms met muziek erbij. Groot en koel.

Ook zaken met tenten etc dus ik erop af: slaapzakken? ja! Zijde? vraagtekens. no luck dus.
Dus morgen moet ik naar de oostkant in de richting van de Nightmarket en de Warorod market, die is aan de Ping river en die is erg groot en goed volgens Sunee. Maar ik denk dat het een typisch toeristen-ding is dus Nightmarket (net als de dekbedovertrekken, die heb ik nog niet gezien hier)

Dan naar de drunken flower, bar/restaurant. Geen farang, eigenlijk niemand. tevroeg? biertje, weg. Hakt er wel in zo n Singha bij 30C.
Haar laten wassen, 50Bht = € 1 dat zou ik vaker doen als het in NL ook zo 'duur' is.

Daarna nog footmassage gehad, meisje verdient 6000 Bht / maand en werkt 60 uur per week
per klant komt er dan nog 20 Bht extra binnen, dus ze zijn altijd heel vriendelijk.
Daarna even in jongerencafe geweest veel herrie en heel veel whiskey. Niet te geloven, Johnny Walker in hele flessen, wel met ijs/water maar toch. Nauwelijks bier. Middle class?

Vanochtend eerst Warorop market. Weer geen zijden slaapzakken, wel op de Tapae Road (toeristenstraat), prijs varieert van 1000 tot 2900 Bht???? Echte zijde? Tja, zoek dat maar eens uit.

Daarna naar Thailand Trekking gegaan en Hans was er.
Uitgebreid gesproken over de zaken en mijn werk aan de FEU. Hij heeft zijn café verkocht. En heeft steeds meer Nederlandse klanten. www.thailandtreks.com

Nu even terug in het hotel het is bloedheet buiten en heiïg dus geen Doi Suthep, maybe later.

wateroverlast in Ayutaya, veel regen in het zuiden
Over de koning positieve berichten. Ofie de 80 jaar gaat halen? (5 december).
 

Pa, gefeliciteerd met je verjaardag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten