zondag 14 oktober 2007

14 Oktober 2550

Ik zit hier onder een soort studentencampusgebouw, maar het is rustig. Heel oktober hebben de studenten vakantie heb ik begrepen.
Er hier is draadloos Internet vlakbij slechts 200 meter van mijn hostel. Handig en gratis.
Bellen met Nederland gaat redelijk (Voipbuster dus alweer gratis) al zit er nu zo nu en dan een hik op de lijn.

Gisteren een grote (jetlag-)fout gemaakt: zonder kaart de stad ingelopen, tenminste, dat dacht ik te doen. Maar na enige tijd kwam ik erachter dat ik niet zat waar ik dacht dat ik zat. Een rodi taxi genomen: 'naar het centrum' vroeg ik. Dan wordt je eruit gezet bij een koopcentrum/shopping mall, maar niet binnen de muren van de stad.

Afijn, na enig vragen toch nog bij de What Pra Singh terechtgekomen, die jammer genoeg behoorlijk ingepakt is vanwege onderhoud. Om de hoek een kapper gescoord, daarna met de taxi naar de Night market, was er vroeg dus nog niet veel stalletjes open. Alles is nu overdekt met tenten, ziet er heel anders uit dan van de winter. Eten, taxi (ruim 20 minuten= 30 Baht) en na enig zoeken het hostel weer gevonden. Naar bed (8 uur) en 12 uur geslapen!
 
Na het Thaise ontbijt in het fitnessparkje tegenover op een bankje gezeten en me eens geörienteerd op de kaart. Het is vandaag onbewolkt dus warm, maar in de schaduw goed te doen. Niet veel joggers, wel wat vogels (Myna voornamelijk, herriebeesten).
Het hostel (klik op link: witte gebouw bij 26) zit in het Noordwesten van de stad, in het verlengde van de startbaan van het vliegveld. Richting dierentuin. Het is hier wel voorzien van eet- en uitgaanstentjes etc, door de aanwezigheid van de Chiang Mai University en enkele grote hotels verderop. Ook een grote SPA, met alle massages en oliën die je kunt wensen. Duur in vergelijking met de massages langs de straat maar was wel goed om de jetlag er definitief uit te laten masseren.
 
Straks maar eens kijken in de buurt van de hotels, er zit ook een café 'drunken flower' waar ook expats komen volgens Lonely Planet. Eens zien hoe het avondleven er daarvan uitziet.
Ben al aan het denken over de komende dagen op de Universiteit, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe het zal gaan. Morgen is heel belangrijk, dan kan ik voor het eerst aanschouwen hoe het eruit ziet op de school. Niet zoals het functioneert mét studenten, die zijn vrij. Maar wel wat de werkelijkheid is van de zaken die me tot nu toe per mail verteld zijn over ICT, denken over e-learning, strategie, opleidingsniveau van docenten met ICT, etc.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten