dinsdag 16 oktober 2007

2de dag van voorbereidingen

Gisteravond na het bijwerken van het blog de Heaminniman weg ingelopen om daar wat te drinken en daarna te eten. Enkele zaken bezocht, de meeste maken harde muziek dus weer verder gegaan.
Tot ik op een gegeven moment mijn telefoon miste. Waarschijnlijk uit mijn broekzak gegleden, die zakken zijn niet erg diep.
Stom. Nog teruggeweest maar niks gevonden. Dat was dus ff een dikke tegenvaller bah. M-aar het nummer is geblokkeerd dus er kan verder niets gebeuren.

Vanochtend door de chauffeur naar het toeristen-politiebureau gebracht en daar is in 10 minuten een verklaring opgenomen voor de verzekering. Ging snel en 2talig dus hulde.

Vandaag verder gegaan met het voorbereiden van de sessies met de docenten.
Mijn tolk voor de komende dagen heet Therata en is een IT-docente. En spreekt redelijk engels, volgens de anderen 'het beste'. dat wordt nog wat.
Na veel discussie begon ze te begrijpen dat e-learning niet hetzelfde is als IT-gebruik in een elektronische leeromgeving. Ze verwachtte dat ik software ging installeren en morgen computercursus ging geven, maar het werd ze allengs duidelijk dat IT slechts een middel is en dat het gaat om onderwijsdidactiek. Met behulp van IT in de breedste zin, dus ook film etc.

Bij toeval dook er een (papieren) sheet op over het leermodel van de FEU; action learning.
Dat komt goed uit, omdat e-learning gebruikt kan worden om dat model verder te verbeteren.
Al naar gelang de dag vorderde zag ze dat ook beter en werd ze enthousiaster, zeker toen ik haar wat voorbeelden liet zien die ik meegenomen heb (met dank aan de Politieacademie).

Dus één medestander heb ik al. En een belangrijke omdat ze de tolk is.
De zaal is verplaatst: we gebruiken niet de zaal met 25 PC's maar gaan in een gewone collegezaal zitten. Met beamer, dat wel. Maar ik wil niet direct de link met IT maken, eerst onderwijskundige diskussie.

Het wordt spannend nu. Morgen voor de leeuwen, maar wel boeddistische leeuwen (zie Tiger temple!)

Vanmiddag nog wat kaas en bruin? brood gekocht, lijkt me lekker want verder is het veel rijst.
De trip van het weekend naar Doi Inthanon, het vogelparadijs van Thailand (2500 meter hoog) is ook geregeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten