vrijdag 19 oktober 2007

19 Oktober

een vroeg blog omdat ik zo wegga naar het natuurpark Doi Inthanon, 2 uur rijden hiervandaan. Dus ik schrijf nu, halverwege de dag.
 
Gisteravond met de vogelaar in Chiang Mai gekeken naar vogels. Vlak bij de oostmuur verzamelden zich meer dan 1000 kwikstaarten, meest zwarte maar ook grijze. En soms ook waren er bos-kwikstaarten, kennen wij niet in nederland?
Daarna richting dierentuin (westkant), op het terrein van de Universiteit (CMU) gezocht naar de brown hawk owl. En gevonden, een grote, in de vlucht een beetje op een kiekendief lijkende vogel. Maar snel een stil zoals een uil. Hij jaagt op vleermuizen, dus vooral actief in de schemering en avond. Omdat de er een standbeeld in de buurt stond waar een lamp op scheen, schuin omhoog, was hij goed te zien zittend op een tak in de boom.
 
En met die vogelaar ga ik dus zo het weekend op pad, dus 2 dagen geen update.
 
Vanochtend is er weer cursus gegeven door de Thaise ICT-medewerker over het gebruik van het leermanagement-systeem TCU. Dat kan ik niet volgen, het is een thais systeem...
 
Maandag heb ik een gesprek met de Directie. Met de professor die mij uitgenodigd heeft, het gesprek doorgenomen. Op een aantal punten is ze wat terughoudender dan ik wil zijn. van het weekend maak ik een presentatie en die laat ik haar eerst zien, ik wil geen ruzie in de tent.
En verder met haar doorgesproken wat we volgende week gaan doen op de training.
Dat wordt pas woensdag, maandag komen de tudenten allemaal binnen om te praten met de docenten over het volgende semester. Elke docent heeft ruim 100 !! studenten onder zich voor begeleiding (2000 studenten, 60 leraren-ssen).
Dinsdag is nationale feestdag voor de oude koningen (RAMA-V en VI). Dus vrij.
 
Het gaat trouwen niet goed met de Koning, hij is ziek en ligt in het ziekenhuis. dat leidt tot grote zorgen in het volk, op 5 december wordt hij 80 en dat zou juist groots gevierd worden. Een of andere marketing slimmerik heeft weten te pushen dat paars de gezondheid van de koning zal verbeteren, dus de paarse T-shirts zijn niet aan te slepen.... wat een land.
 
Tot zover

Geen opmerkingen:

Een reactie posten