maandag 22 oktober 2007

Het semester begint

Het gesprek met de board was kort, er waren maar 2 mensen. Broer en zus, beide vice-president begrijp ik. En allebei eigenaar van de universiteit als ik het goed heb.

De presentatie ging goed, te goed, (te) weinig vragen. Wel werden er zaken genoteerd.
Tegen het eind was er wel enige dicussie over hoe de leraren meer met e-learning te laten werken.
Mijn advies om ze daarin te steunen en niet alleen te wachten tot er wat komt werd wel opgeschreven, maar wat ermee gebeurt? Ik krijg er niet goed hoogte van....

Ik heb het idee dat ze het gebruik van het e-learning management systeem TCU (soort blackboard-systeem) als hoofddoel zien en niet het ontwikkelen van e-learning content voor gebruik in het onderwijs. Ze hebben ongeveer 500 CD 's in de kast staan (biblioteek) maar die gaan voornamelijk over ICT (leren programmeren in Java etc.). Gebruik? Marginaal heb ik het gevoel maar ze houden geen aantallen bij. Geen leuke films over onderwerpen om vervolgens klassikaal te behandelen.

Maar de filmpjes die ik liet zien over de werkplekken voor studenten op de Hanzehogeschool vondt de Board wel interessant.

Ik heb aangeboden om wat snelle quick-wins en andere projecten te beschrijven, om de gang erin te houden. Dat werd positief ontvanegn dus weer een klus erbij.

Overigens is het vandaag een drukte van belang op de FEU: alle studenten moeten langskomen om met de docent te praten over het volgende semester. Moeten. Dat wordt afgedwongen doordat het password voor het registratiesysteem (internet) alleen af te halen is bij de docent. Dat password verandert dus elk semester. Tevens moet er dan betaald worden voor Inschrijving (beneden bij Registration) en voor aanvullende activiteiten (cash bij de docent).
Op een gegeven moment stonden er wel 30 studenten in de kamer van mevr. Sunee en haar collega's wat een gedoe. Maar zeer gedisciplineerd dat wel.

Om 12 uur even snel gelunched aan de overkant, Airport plaza. 5 verdiepingen hoge mall met vele winkeltjes. Overal ook thai voedsel te koop, goed en goedkoop (30% van de prijzen op de Nightmarket.) Bomvol met Thai, nauwelijks farang te zien. De toeristen gaan buiten in de zon zitten zonder airco, de thai doen dat niet. Want ondanks dat het winter wordt blijft het warm (27C) en voelt het warmer in de zon. Het is wel minder vochtig en dat voelt goed.
Vandaag verder vrij, ik ga denk ik naar Doi Suthep, de Wat boven op de berg. Uitzicht over heel Chiang Mai.
Morgen ook vrij, woensdag verder. Maar ik zal morgen wel weer een blog verzorgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten