woensdag 24 oktober 2007

just an ordinary day in he life of a PUM-expert

Nog 3 dagen te gaan, waarvan 2 dagen echt lesgeven en 1 dag een nabespreking met mevr. Sunee. Het gaat toch heel snel.

Na het opstaan (7.30) douchen naar beneden, ontbijt: Thai of American. Ik heb zelf bruinig brood gekocht, dus neem american op mijn eigen brood. Goed voor de vezels. Daarna door naar de Wawee-coffee-shop in de hal om een Capucino jai = groot op te drinken terwijl ik de Bangkok Post doorneem.
Politie doet inval maar later is 50% van het gevonden drugsgeld verdwenen. Geld is gegeven aan de tipgever? (30 miljoen Bht!)
Tientallen apen vallen aan en jagen public officer de dood in.
Secretaris van een Ministerie op non-actief gesteld vanwege beschuldigingen op sexueel gebied.
Poetin wenst de Koning sterkte en gezondheid.
22 krokodillen ontsnapt door de overstromingen, hebben honger.
Dat soort nieuws. Maar ook wel serieuzere onderwerpen (Birma, verkiezingen die op handen zijn, wereldeconomie)

Dan naar boven, omkleden en alles inpakken, naar beneden in de hal wachten.
Op afspraak meestal 9 uur komt de auto + chauffeur: hij pakt mijn spullen en zet ze in de auto, ik stap in. VIP-transport.
In 10 minuten rijden we naar FEU, meestal langs het vliegveld buitenom de files rond het centrum.

De spullen worden bij het kantoor gezet van human resources, die zijn verantwoordelijk voor mijn welbevinden op de campus.
Pete (junior consultant?) brengt mij naar de PC-ruimte waar we vandaag verder gaan.
Airco aanzetten, laptop starten (wireless network), mail checken :-)) en de presentatie voor vanochtend klaarzetten op de laptop.
De schoonmaakster brengt koffie en een glas water, ze kent me al.
Daarna zet ze 20 glazen water klaar, naast iedere PC één.

Om 10 uur komen de leraren binnendruppelen tot wel 25 minuten te laat. We beginnen pas om 10.30; het nieuwe semester begint maandag en er moet nog veel voorbereid worden.
Ik introduceer het onderwerp (discussie in groepjes over het introduceren van e-learning in je eigen lesplan). We gaan naar een andere ruimte (geen PC's voor je neus) en er wordt behoorlijk gewerkt!
In gesprekken blijkt tussendoor blijkt dat een aantal docenten al lang multimediaal materiaal gebruiken in hun lessen bijv. business english met behulp van filmpjes van youtube. Maar dat niet als 'e-learning' zagen en nu begrijpen dat dat wel zo is.
I'm happy.

Na de lunch in Airport plaza discussie over wat er moet gebeuren om e-learning verder te verbeteren op de universiteit. Het blijft vrij stil. Mijn 18 ideeën worden aangehoord maar weinig reactie.
Om even voor 3 uur sluiten we af, en ik ga met de chauffeur terug naar het hotel.

De day before

Gisteren nog veel de stad in geweest om te zoeken naar zijden slaapzak en dekbedovertrekken. Maar dat is eigenlijk alleen maar in de buurt van het toeristengebied te vinden (Thai kopen dat soort spul niet), en dat ligt 7 km Oost van mijn hotel. Fietsen gaat goed maar is heet vooral als je stilstaat. Er is geen wind, de uitlaatgassen blijven hangen, bij stoplichten voel je de warmte van de airco's onder de auto vandaan komen. Heetheet (31C, vochtig, mistig in de verte). Niet de berg op geweest, als ik de tempel niet kan zien vanuit de stad, dan andersom ook niet.
Op de Nightmarket is het al druk met toeristen ('s avonds) maar het hoogseizoen moet nog komen (december). De verkopers stallen alles uit in kleine stalletjes, om de 5 stalletjes hetzelfde.... Heel ander spul dan op Warorot market waar ik gistermorgen was.

Fietsen is redelijk veilig. Ik zie niet veel andere fietsers, meest brommers. De enkele fietser die je ziet heeft een hoofdbeschermer op. Flink je armen uitsteken help. Linksaf mag altijd ook bij stoplicht. Rechtsaf ga je voor het kruispunt al aan de verkeerde kant rijden, neem de korte binnenbocht en dan daarna weer oversteken naar links. Ja?
Afslag voorbij? Éénrichting? Omkeren en tegen de stroom terugfietsen.

De grote straten hebben namen (Tae Pae Road) de dwarsstraten heten Soi+nummer (=laan+nummer dat is geen huisnummer). Dus je kunt wonen in de Tae Pae Soi 9. De dwarsstraat van de Soi (parallel aan de grote road) heeft meestal geen aanduiding meer: te kleinschalig? Huisnummers zie ik niet maar bestaan wel voor bedrijven, ze zetten een nummer op de business cards.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten